امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۵:۴۰:۳۹

Generic selectors
Exact matches only
جستجو در عنوان
جستجو در محتوا
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » اخبار » شفافیت سرلوحه شورای اسلامی شهرکرد

۱ آبان,۱۴۰۰ تاریخ انتشار

modirنویسنده

502کد مطلب

398تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

شفافیت سرلوحه شورای اسلامی شهرکرد

رئیس شورای شهر شهرکرد گفت: به گزارش محمد برزویی ایل‌بختیاری، محمدرضا بیاتی  صبح امروز در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهرکرد برنامه‌محوری را اولین قدم شهردار دانست و گفت: قبل از آغاز به کار شهردار جلسات متعددی برگزار و در مورد مشکلات شهر صحبت شد، همچنین شهردار برنامه‌های خود را با شورا هماهنگ و مورد اقبال اعضا قرار گرفت که برنامه‌محوری اولین برنامه اعلام شده است تا دچار روزمرگی نشویم و شهرداری را با برنامه‌های معمول اداره نکنیم....

رئیس شورای شهر شهرکرد گفت:
به گزارش محمد برزویی ایل‌بختیاری، محمدرضا بیاتی  صبح امروز در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهرکرد برنامه‌محوری را اولین قدم شهردار دانست و گفت: قبل از آغاز به کار شهردار جلسات متعددی برگزار و در مورد مشکلات شهر صحبت شد، همچنین شهردار برنامه‌های خود را با شورا هماهنگ و مورد اقبال اعضا قرار گرفت که برنامه‌محوری اولین برنامه اعلام شده است تا دچار روزمرگی نشویم و شهرداری را با برنامه‌های معمول اداره نکنیم.
رئیس شورای اسلامی شهرکرد بیان کرد: طرح‌هایی مانند: طرح جامع شهری، طرح جامع ترافیک، طرح راهبردی  عملیاتی و چشم‌انداز ۲۰  که هر برش آن‌ها بودجه یکسال شهرداری می‌باشد در حال انجام است اما تا کنون به نتیجه نرسیده‌اند.
محله محوری مبنای کار شورا
بیاتی با بیان اینکه محله‌محوری برای ارائه‌ خدمات مبنای کار است، ادامه داد: جذب مشارکت مردم در محلات یکی از کارهای اساسی است، به لحاظ سیاست‌های کلی برنامه‌ها باید تفویضی باشد و شهرداری فقط بر روی کارها نظارت داشته باشد و مباحث به بخش خصوصی و شرکت‌ها تفویض شود.
وی با اشاره به اینکه بدون مشارکت مردم قطعا به توفیق نخواهیم رسید، بیان کرد: این مشارکت‌ها در زمینه فکری، فرهنگی و مباحث محلات است که مردم خودشان در حل مشکلات محلات دخیل باشند و تنها هر آنچه که نمی‌توانند توسط مسئولان پیگیری و رفع شود.
شفافیت سرلوحه کاری شورا
وی با بیان اینکه واگذاری کارها و برون‌سپاری به بخش خصوصی و جذب خیرین نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: ما باید یک برنامه منسجم و مدونی در این راستا داشته باشیم و شفافیت حتما سرلوحه کار همه اعضا و روسای کمیسیون‌ها قرار دارد.
بیاتی با بیان اینکه فعالیت تخصص‌محور  یکی از مهمترین برنامه‌هاست، گفت: در همین راستا هر یک از کمیسیون‌ها براساس تخصص اعضای شورا تقسیم‌بندی شده است تا از موازی کاری و کار بیهوده‌ جلوگیری شود.
وی خاطرنشان کرد: توجه جدی به مباحث فرهنگی، حرکت به سمت اقتصاد و درآمد پایدار شهری، حمل و نقل شهری و گردشگری و حرکت قانون‌مدار در دستور کار مجموعه مدیریت شهری قرار دارد.
بیاتی در پایان اظهار کرد: مجموعه قوه قضائیه کمک کنند تا حقوق مردم احصاء و از لغزش‌ها جلوگیری شود.
محمد تقی جاپلقی در ادامه این دیدار با بیان اینکه قبلاً وضعیت مالی و بودجه شهرداری شهرکرد را می‌دانستم، گفت: با خبر بودم مراکز کمتر استان‌های همچون شهرکرد از لحاظ بودجه و  بضاعت مالی تا این حد ضعیف هستند اما تصمیم داشتم جایی باشم که با همت جمعی کار و تلاش کنیم و درآمدزایی داشته باشیم و البته تعصب زاگرس‌نشینی هم بی‌تاثیر نبود.
شهردار شهرکرد ادامه داد: این شهر فقط کالبد بزرگی را برای خودش ایجاد کرده است، هرچند مسئولان قبلی زحمات زیادی را در شهر کشیده‌اند اما شهر از لحاظ خدمات و زیربنا و روبنا در حد یک مرکز استان نیست و علی‌رغم تلاش‌های بسیار، پتانسیل‌ها و منابع بالقوه آن به بالفعل تبدیل نشده است‌.
وی ادامه داد: امیدوارم تا زمانی که در خدمت مردم و مسئولان و شورا هستم بتوانم شهر را در خور و لیاقت ارزش‌های مردم فرهیخته شهر که به لحاظ جغرافیایی و فرهنگی انسان‌های بزرگی در زمینه‌های مختلف پرورش داده است، برسانیم و گردشگران از شهرها، استان‌ها و کشورهای دیگر به شهرکرد سفر کنند و یادگارهایی از خود به جای بگذاریم و این میسر نیست مگر آنکه مسئولان استانی حمایت کنند.
جاپلقی با  اشاره به اینکه شهرداری مُرّ قانون را اجرا می‌کند و خیلی جاها دستش بسته است، افزود: بحث قانون یک طرف و بحث اخلاق‌مدار بودن هم یک طرف، و بنده تعهد می‌دهم که هرکاری انجام دهم تنها برای رضای خدا باشد و البته برخی جاها نیازمند گشاده‌رویی و گشاده‌‌دستی دستگاه قضا هستیم‌.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 1

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .