امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۱:۳۰:۵۲

Generic selectors
Exact matches only
جستجو در عنوان
جستجو در محتوا
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » شاخه اصلی » آب و بودجه دو مشکل اصلی اجرایی نشدن کمربند سبز در شهرکرد

۱۸ آبان,۱۴۰۰ تاریخ انتشار

modirنویسنده

538کد مطلب

361تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

آب و بودجه دو مشکل اصلی اجرایی نشدن کمربند سبز در شهرکرد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری شهرکرد گفت: طرح ساخت کمربند سبز در شهرکرد با دو مشکل عمده آب و بودجه روبه‌رو است که اگر این دو مشکل حل شود این قبیل طرح‌ها در چشم ‌انداز ۱۰ ساله اجرای خواهند شد. به گزارش ایل‌بختیاری به نقل از خبرگزاری فارس شهرکرد، علی ایزدی گفت: بخشی از کمربندسبز شهرکرد در بلوار شهید ترکی از میدان کوهرنگ تا بلوار رهبر اجرا و بخش‌های مهم آن یعنی تأمین درخت و آب حل شده و چند...

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری شهرکرد گفت: طرح ساخت کمربند سبز در شهرکرد با دو مشکل عمده آب و بودجه روبه‌رو است که اگر این دو مشکل حل شود این قبیل طرح‌ها در چشم ‌انداز ۱۰ ساله اجرای خواهند شد.
به گزارش ایل‌بختیاری به نقل از خبرگزاری فارس شهرکرد، علی ایزدی گفت: بخشی از کمربندسبز شهرکرد در بلوار شهید ترکی از میدان کوهرنگ تا بلوار رهبر اجرا و بخش‌های مهم آن یعنی تأمین درخت و آب حل شده و چند نقص کوچک دارد که در حال رفع می‌باشد.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری شهرکرد با بیان اینکه باند وسط میدان کوهرنگ تا میدان چهارمحال نیز ساخته شده، افزود: محل باند شمالی و جنوبی طرح در این منطقه زمین کشاورزی است که باید از مردم خیرداری شود اما فعلا شهرداری توان این کار را ندارد.
وی با بیان اینکه میدان چهارمحال تا جاده خوزستان نیز هنوز ساخته نشده است، ادامه داد: کمربند شمالی این طرح یعنی از میدان قمر بنی‌هاشم(ع) و خیابان آیت الله رفسنجانی تا جاده سامان ادامه دارد که آزادسازی املاک تا میدان اول انجام شده است و زیرساخت‌ها از میدان دوم تا میدان دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد آماده سازی شده و تنها مشکل آب دارد که در مرحله انتقال پساب هستیم.
ایزدی با بیان اینکه پنج هکتار ازاین طرح سال گذشته اجرایی شد، گفت: این طرح مشکل هزینه و آب دارد که ۳۰۰ میلیون تومان برای ادامه طرح برآورد شده بود اما کمتر از این مقدار تخصیص یافته هرچند که در این روند از ماشین آلات شهرداری نیز استفاده شده ولی باز هم با کمبود بودجه مواجه هستیم.
وی به چشم انداز ۱۰ ساله شهرکرد اشاره کرد و افزود: در ۱۰ سال آینده شهرکرد ۲۷۵ هزار نفر جمعیت دارد که اگر برای هر نفر ۲۵ متر مربع فضای سبز در نظر بگیریم حدود یک هزار هکتار فضای سبز نیاز داریم، که هر یک هکتار ۷ دهم آب نیاز دارد و در مجموع میزان آب این مقدار فضای سبز ۷۰۰ لیتر آب می‌باشد.
ایزدی بیان کرد: از مجموعه چاه‌ها و پروانه‌های بهره‌برداری که داریم تنها ۲۲۵ لیتر  آب اجازه برداشت داریم اما همین مقدار را هم نمی‌توانیم برداشت کنیم زیرا چاه‌ها خشک شده‌اند پس باید به فکر تأمین آب باشیم و اکنون در حال تصفیه پساب تصفیه‌خانه شهرکرد هستیم که در فاز مطالعه و مشاور می‌باشد.
وی ادامه داد: این طرح در بلوار شهید ترکی از ۳۰ سال پیش ساخته شده و در سال جاری ادامه آن را در انجام می‌شود اما فعالیت در بلوار آیت الله رفسنجانی از ابتدای امسال آغاز شده است که اگر مشکل آب حل شود اجرای کمربندی خیلی هزینه لازم ندارد و حداکثر در چشم‌انداز  ۱۰ ساله اجرایی خواهد شد.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری شهرکرد در پایان گفت: جلوگیری از گرد و غبار و ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه شهر، زیبایی و کارکردهای فیزیولوژیکی از جمله فواید مثبت کمربند سبز در شهرکرد می‌باشد.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 1

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .