امروز شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۲:۱۰:۳۱

Generic selectors
Exact matches only
جستجو در عنوان
جستجو در محتوا
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » شاخه اصلی » لزوم تحقق شعار سال ۱۴۰۳

۶ فروردین,۱۴۰۳ تاریخ انتشار

modirنویسنده

770کد مطلب

59تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

لزوم تحقق شعار سال ۱۴۰۳

لزوم تحقق شعار سال ۱۴۰۳

لزوم تحقق شعار سال ۱۴۰۳ به قلم مدیر مسئول :دکتر محمد برزویی هر ساله توسط مقام معظم رهبری شعاری بعنوان شعار سال تعیین و تبیین می گردد که با عمل به آن قطعا مشکلات کشور کمتر و راههای توسعه و آبادانی و پیشرفت میسر خواهد شد . در امسال که سال ۱۴۰۳ هجری شمسی است مقام معظم رهبری بعد از سال تحویل و تبریک به ملت ایران و ملت های که نوروز را گرامی می دارند بخاطر اهمیت موضوع تولید...

لزوم تحقق شعار سال ۱۴۰۳

به قلم مدیر مسئول :دکتر محمد برزویی
هر ساله توسط مقام معظم رهبری شعاری بعنوان شعار سال تعیین و تبیین می گردد که با عمل به آن قطعا مشکلات کشور کمتر و راههای توسعه و آبادانی و پیشرفت میسر خواهد شد .
در امسال که سال ۱۴۰۳ هجری شمسی است مقام معظم رهبری بعد از سال تحویل و تبریک به ملت ایران و ملت های که نوروز را گرامی می دارند بخاطر اهمیت موضوع تولید در کشور و شرایط موجود شعار سال را جهش تولید با مشارکت مردم اعلام فرمودند که جا دارد در این سر مقاله به آن پرداخته شود.
۱- جمهوری اسلامی ایران همان گونه که از اسم آن پیداست به معنای مردم سالاری دینی در آن امری مهم است که هم دین مبین اسلام به نقش اساسی مردم در سرنوشت خود تاکید نموده است و هم قانون اساسی نقش مردم را نقشی بی بدیل و سرنوشت ساز در کشور می داند و معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران امام راحل بسیار به این مهم توجه داشته و توصیه نموده اند. مردم چه در حفظ نظام و دستاوردهای آن و چه در انتخابات‌های متعدد وهمچنین حضور همیشه مردم در صحنه های سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی کشور را می‌توان به خوبی شاهد بود پس نقش مردم می تواند نقشی بی بدیل ، فعال و ارزنده و قابل اثر باشد که مقام معظم رهبری آن را در جهش تولید لازم و ضروری به حساب آورده اند .
۲- نقشه های شوم استکبار جهانی و ایادی آن بعد از ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بر هیچ کسی پوشیده نیست و همه این نقشه ها با رهبرهای امام عزیز و مقام معظم رهبری و هوشیاری ملت بیدار و همیشه در صحنه تقش بر آب شده که آن هم تحریم های ظالمانه بوده که حتی در ارائه دارو به بیماران خاص ممانعت کرده اند پس نقش تولید در همه زمینه ها می تواند با حضور پر رنگ مردم چنان جهشی عظیم در تمام عرصه ها فراهم سازد که ایران هیچ گونه نیازی به هیچ کشوری نداشته باشد و بتواند علاوه بر جوابگوی نیازهای داخلی به بقیه کشورها محصول صادر نماید .
۳-نقش دولت بعنوان فراهم کردن بستر این شعار نقشی مهم و در خور توجه است دولت باید به معنای حقیقی به اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی و توان متخصصان ما توجه ویژه داشته باشد و رفع موانع تولید که چند سالی شروع شده در اسرع وقت به نتیجه برسد و جهش تولید را توسط مردم با مشوق های اجرایی و در خور توجه به بالاترین حد ممکن برساند .
۴- کشور بزرگ ایران دارای منابع سرشاری در تمامی زمینه ها و نیروی انسانی قوی و مبتکر است که اگر با برنامه ریزی و برون رفت از قوانین دست و پا گیر و وقت تلف کننده بتوان عرصه ای را فراهم کرد که مجوز کسب و کارها سرعت بیشتری بگیرد و از سه ماه به ۱۵ روز و حتی کمتر برسد قطعا مردم با عشق و شوق فراوان همکاری خود را ادامه می دهند چرا که صدور مجوز طولانی یاس و ناامیدی و کار فعالیت های اقتصادی را با چالش روبرو می کند .
۵-ثبات اقتصاد و ارز مهمترین رکن در جهش تولید است و چنانچه شاهد هستیم همین بی ثباتی و نبود برنامه جامع که باعث بی اعتمادی مردم می‌شود خود مانع تولید است چرا که انسانی که اعتماد نکند ریسک نمی کند و کنار می کشد ولی چنانچه اعتمادسازی لازم صورت گیرد و مشوق باشد و قوانین اصلاح گرد حتی ایرانی های خارج از کشور بخاطر توجه به آنها می‌توانند با سرمایه گذاری در کشور خود به تولید کمک کنند .

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 1

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .