امروز شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۵:۲۷:۳۵

Generic selectors
Exact matches only
جستجو در عنوان
جستجو در محتوا
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » شاخه اصلی »  نقش قرآن در زندگی بشر

۲۷ اسفند,۱۴۰۲ تاریخ انتشار

modirنویسنده

750کد مطلب

72تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

 نقش قرآن در زندگی بشر

 نقش قرآن در زندگی بشر

نقش قرآن در زندگی بشر متین برزویی دانش آموز آموزشگاه عارف لردگان قرآن کریم که سخنان خداوند است و برای هدایت بشر نازل شده است با عمل کردن به آن می توان به نقش ارزنده آن پی برد چرا که قرآن کتاب سرنوشت ساز بشر است و کتاب هدایت است . و انسان وقتی باور داشته باشد که خداوند به تمام احتیاجات و نیاز های بندگانش و از جمله او علم و آگاهی دارد و به برآوردن همه آنها قادر...

نقش قرآن در زندگی بشر

متین برزویی دانش آموز آموزشگاه عارف لردگان

قرآن کریم که سخنان خداوند است و برای هدایت بشر نازل شده است با عمل کردن به آن می توان به نقش ارزنده آن پی برد چرا که قرآن کتاب سرنوشت ساز بشر است و کتاب هدایت است .

و انسان وقتی باور داشته باشد که خداوند به تمام احتیاجات و نیاز های بندگانش و از جمله او علم و آگاهی دارد و به برآوردن همه آنها قادر است و انسان با دستورات این کتاب آسمانی آشنا شده و دستورالعمل زندگی خود را از آن می گیرد . و به هر چه به او برسد، راضی و خشنود است زیرا یقین دارد که خدا بهترین را برایش بر می گزیند. زندگی حقیقی و حیات طیبه در پرتو علم به دستورها و رهنمودهای قرآن شکل می‌گیرد: “ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اجابت کنید خدا و رسولش را هنگامی که شما را به چیزی می‌خواند که مایه حیات شما است” نیز فرمود: “هر کس کار شایسته انجام دهد، مرد باشد یا زن، در حالی که مؤمن باشد، پس او را حیات و زندگی پاکیزه بخشیم”.

چون قرآن روش درست زیستن را به انسان می‌آموزد و برنامه‌ای را که در بر گیرنده تمام ابعاد زندگی انسان و تضمین کننده سعادت فردی و اجتماعی و دنیوی و اخروی اوست، ارائه می‌دهد، به میزانی که انسان آموزه‌ها و دستورهای قرآن را در زندگی به کار بندد، موفقیت کسب خواهد کرد اما هر اندازه از قرآن فاصله بگیرد، دچار خسارت و ضرر خواهد شد.

زندگی قرآنی بر اساس رعایت مقررات و عدالت و احسان و صفا و صمیمیت است و مردمی که این گونه زندگی کنند، دارای اطمینان خاطر و آسایش خواهند بود و سعادت ابدی و جاودانه را در آغوش خواهند گرفت؛ البته آگاهی کامل نسبت به این موضوع نیازمند بحث و بررسی گسترده و تأمل در آیاتی از قرآن است که چگونگی رفتار مسلمان را شرح می دهند .پس نتیجه می گیریم که قرآن مجید به عنوان کتاب آسمانی و معجزه جاوید پیامبر اسلام (ص)،کتاب هدایت بشر به سر منزل مقصود است. و قرآن برای زندگی بهتر بشر به سعادت و عاقبت بخیری انسان اشاره نموده  است و نقش انکار ناپذیری آن در زندگی فردی و اجتماعی انسان دارد .

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 1

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .