امروز پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸:۰۴:۱۳

Generic selectors
Exact matches only
جستجو در عنوان
جستجو در محتوا
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » شاخه اصلی » پیش‌بینی برداشت ۱۰ هزار تن هویچ در چهارمحال و بختیاری

۱۸ آبان,۱۴۰۰ تاریخ انتشار

modirنویسنده

540کد مطلب

381تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

پیش‌بینی برداشت ۱۰ هزار تن هویچ در چهارمحال و بختیاری

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سطح زیر کشت محصول هویج در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۰ هکتار افزایش یافته‌است، گفت: پیش‌بینی می‌شود از این مقدار در سال جاری ۱۰ هزار تن هویج برداشت شود. محسن مهدوی در گفت‌وگو با ایل بختیاری گفت: برداشت محصول هویج از سطح ۱۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان آغاز شد. مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سطح زیر کشت محصول هویج در سال جاری...

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سطح زیر کشت محصول هویج در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۰ هکتار افزایش یافته‌است، گفت: پیش‌بینی می‌شود از این مقدار در سال جاری ۱۰ هزار تن هویج برداشت شود.
محسن مهدوی در گفت‌وگو با ایل بختیاری گفت: برداشت محصول هویج از سطح ۱۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان آغاز شد.
مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سطح زیر کشت محصول هویج در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۰ هکتار افزایش یافته‌است، افزود: به طور متوسط از هر هکتار ۷۰ تن محصول برداشت می‌شود.
وی  با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود از این مقدار در سال جاری ۱۰ هزار تن هویج برداشت شود، ادامه داد: سطح زیر کشت امسال هویج به صورت آبیاری تیپ بود که با این روش ۹۰ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی شد.
مهدوی اظهار داشت: هویج برداشت شده علاوه بر مصرف استان به استان‌های همجوار نیز ارسال می‌شود.
وی در ادامه به برخی از فواید هویج اشاره کرد و افزود: هویج دارای کاروتنوئید است که باعث کنترل قند خون می‌شود همچنین دارای خواص قلیایی برای بدن می‌باشد که باعث پاکسازی خون می‌شود.
مهدوی با بیان اینکه هویج مناسب برای افرادی با پوست خشک است،گفت:
کمبود پتاسیم باعث ایجاد خشکی در پوست می‌شود که هویج غنی از پتاسیم می‌باشد و نوشیدن آب این میوه باعث می‌شود تا پوست هیدراته شود.
وی در پایان گفت: هویج دارای کلسیم زیادی می‌باشد که برای رشد استخوان‌ها در کودکان و زنان موثر است.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 1

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .