امروز پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ | ۲۰:۱۵:۴۸

Generic selectors
Exact matches only
جستجو در عنوان
جستجو در محتوا
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » شاخه اصلی » ذخایر برفی چهارمحال و بختیاری صفر شد/ مردم کوهرنگ تا شهرکرد مشکل آب شرب پیدا می‌کنند

۱۸ آبان,۱۴۰۰ تاریخ انتشار

modirنویسنده

536کد مطلب

360تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

ذخایر برفی چهارمحال و بختیاری صفر شد/ مردم کوهرنگ تا شهرکرد مشکل آب شرب پیدا می‌کنند

عضو کمیته صیانت از آب چهارمحال و بختیاری گفت: افزایش بارش در بهار نیز این مشکل را حل نمی‌کند زیرا که به شکل برف نخواهد بود و همه این مشکلات اوضاع استان را فلاکت‌بار کرده و با خشک شدن کامل آبشار کوهرنگ تا ۲۰ روز آینده از کوهرنگ تا شهرکرد آب شرب همه مردم دچار مشکل خواهد شد. به گزارش ایل‌بختیاری به نقل از فارس سید هاشم فاطمی گفت: از هزاران سال گذشته تا دو دهه اخیر در ارتفاعات ذخایر...

عضو کمیته صیانت از آب چهارمحال و بختیاری گفت: افزایش بارش در بهار نیز این مشکل را حل نمی‌کند زیرا که به شکل برف نخواهد بود و همه این مشکلات اوضاع استان را فلاکت‌بار کرده و با خشک شدن کامل آبشار کوهرنگ تا ۲۰ روز آینده از کوهرنگ تا شهرکرد آب شرب همه مردم دچار مشکل خواهد شد.
به گزارش ایل‌بختیاری به نقل از فارس سید هاشم فاطمی گفت: از هزاران سال گذشته تا دو دهه اخیر در ارتفاعات ذخایر برفی فراوانی داشتیم اما با گرمی هوا در سال‌های اخیر این ذخایر را از دست دادیم و همه برف‌های ذخیره شده آب شدند.
عضو کمیته صیانت از آب افزود: عدم بارش برف یکی دیگر از دلایل ذوب شدن ذخایر برفی است که سبب خشک شدن دریاچه‌ها و چشمه‌های استان شده است.
وی با بیان اینکه زلزله ربطی که نابودی یخچال‌ها ندارد، ادامه داد: گرم شدن هوا امری جهانی است اما آهنگ گرم شدن در ایران تندتر است زیرا که مصارف سوخت فسیلی در ایران نیست به بسیاری از کشورهای دیگه بالاتر است ضمن اینکه احداث سدها نیز این موضوع را تشدید کرده است.
 فاطمی بیان کرد: کم شدن بارش برف و گرمی هوا سبب ذوب شدن برف در کوه‌ها و کاهش آب‌های زیرزمینی شده و ما را به بارش‌های فصلی محتاج کرده است یعنی هر سالی مانند امسال که بارندگی در پاییز و زمستان کم باشد وضعیت بحرانی خواهیم داشت و امسال باید منتظر روزهای بدتری باشیم.
وی ادامه داد: افزایش بارش در بهار نیز این مشکل را حل نمی‌کند زیرا که به شکل برف نخواهد بود و همه این مشکلات اوضاع استان را فلاکت‌بار کرده و با خشک شدن کامل آبشار کوهرنگ تا ۲۰ روز آینده از کوهرنگ تا شهرکرد آب شرب همه مردم دچار مشکل خواهد شد.
کارشناس مسائل آبی با بیان اینکه این مشکل دیگر راه‌حلی ندارد، اظهار داشت: زردکوه و چشمه کوهرنگ نماد ذخایر برفی استان بود که نابود شده است و با این گرم شدن هوا اگر برفی هم ببارد ذخیره نخواهد شد و هوا و برف قدیم و چشمه تاریخی کوهرنگ به تاریخ می‌پیوندد.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 1

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .