امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۳:۰۶:۴۰

Generic selectors
Exact matches only
جستجو در عنوان
جستجو در محتوا
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » شاخه اصلی »  مصاحبه اختصاصی ایل بختیاری با سرکار خانم الهام براهیمی مدیر موفق و نمونه دبیرستان  تیزهوشان شهرستان بروجن

۱۰ مهر,۱۴۰۰ تاریخ انتشار

modirنویسنده

415کد مطلب

474تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

 مصاحبه اختصاصی ایل بختیاری با سرکار خانم الهام براهیمی مدیر موفق و نمونه دبیرستان  تیزهوشان شهرستان بروجن

 مصاحبه اختصاصی ایل بختیاری با سرکار خانم الهام براهیمی مدیر موفق و نمونه دبیرستان  تیزهوشان شهرستان بروجن

سوال اول سرکار خانم براهیمی ضمن تشکر از جنابعالی و وقتی که در اختیار ما قرار دادید لطفاً توضیحاتی در خصوص این دبیرستان بفرمایید ؟ ۱… دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان بروجن در سال ۱۳۹۲ تاسیس گردید که از آن پس با بکارگیری نیروهای مجرب و متعهد گام های مؤثری در جهت تعلیم و تربیت فرزندان این شهر در دو رشته علوم تجربی و ریاضی فیزیک برداشته است. خوشبختانه علیرغم محدودیت های موجود در شهرهای کوچک برای تامین منابع مالی و...

سوال اول سرکار خانم براهیمی ضمن تشکر از جنابعالی و وقتی که در اختیار ما قرار دادید لطفاً توضیحاتی در خصوص این دبیرستان بفرمایید ؟
۱… دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان بروجن در سال ۱۳۹۲ تاسیس گردید که از آن پس با بکارگیری نیروهای مجرب و متعهد گام های مؤثری در جهت تعلیم و تربیت فرزندان این شهر در دو رشته علوم تجربی و ریاضی فیزیک برداشته است. خوشبختانه علیرغم محدودیت های موجود در شهرهای کوچک برای تامین منابع مالی و نیروی انسانی، شاهد موفقیت های چشمگیری در عرصه های مختلف آموزشی و پرورشی در سال‌های پی در پی بوده ایم.
سوال دوم ما مطلع شدیم که مدرسه شما در بین مدارس تیزهوشان سراسر کشوررتبه  پنجم را کسب کردند و در استان رتبه اول ضمن تبریک به جنابعالی و همه کارکنان و دبیران دلسوز در این ارتباط و نحوه برگزیده شدن آموزشگاه خود توضیحات لازم را بفرمایید؟
۲… خدا را شاکریم که علیرغم ایجاد زیست بوم جدید در پی سایه سنگین کرونا بر فرایند آموزش تعللی در امر آموزش صورت نگرفت و با همت یک مجموعه آموزشی دلسوز و مجاهد، حمایت های مسئولین اداره آموزش و پرورش و تلاش و قریحه ی دانش آموزان این دبیرستان با کسب رتبه اولی استان و رتبه ی پنجم کشوری در امتحانات پایه دوازدهم برگ زرین دیگری بر افتخارات این آموزشگاه ورق خورد.
 سوال سوم با توجه به شرایط کرونا  برای همه دنیا و  کشور ما که  ضربه جبران ناپذیری به آموزش و پرورش داشته شما در خصوص فضای مجازی و کاربرد آن چه نظری دارید؟
۳ … اگر چه از واقعیت ها نمی توان گریخت و فقدان زیر ساخت های لازم برای آموزش در فضای مجازی، رسیدن به اهداف عالیه آموزشی را برایمان دشوار کرد ولی اگر از منظری دیگر به موضوع نگاه کنیم این تنگنا خود فرصتی شد تا دوباره به خود آمده در جهت ایجاد روش ها و تکنیک های مناسب در این شرایط گام های نو و مؤثری برداریم که قطعا نتیجه ی حاصل مهر تاییدی بر این ادعاست، چرا که در شهر های بزرگ با توجه تمکّن مالی بیشتر آن هم برای دانش آموزان مدارس استعداد های درخشان، کلاس های حضوری خصوصی نگذاشت چون شهرهای کوچک استان های محروم رخوت و رکود آموزش حضوری بر چهره ی دانش آموزان نقشی نازیبا از بی انگیزگی و پریشانی بکشد.
آنچه این میان پر رنگ تر و برجسته تر از گذشته خود را نشان داد این بود که اگر همت کنیم و به توانمندی‌های خود باور داشته باشیم هیچ محدودیتی نمی تواند جلودار تلاش‌های هدفمند، زحمات مشفقانه و انگیزه های خدایی معلمان صدیق باشد.
 سوال چهارم دانش آموزان دیگر که  استعداد خاصی دارند و می توانند در چنین مدارسی حضور یابند چه توصیه ای دارید؟
۴ … به دانش آموزان عزیز که سرمایه های ارزشمند این سرزمینند توصیه میکنم که به دور از هیاهو های پوشالی جامعه، استعدادهای واقعی خود را بشناسند و بدانند برای بهره وری از این توانایی ها  باید چه مسیری را انتخاب کنند و چگونه از گذر گاه های تنگ و سنگلاخی زندگی عبور نمایند تا در آینده، انتخابشان نه حسرت و حرمان داشته باشد نه تنش و بلند پروازی های دست نایافتنی. فکر نکنند ورود به این مراکز آنها را شاخص تر و از جامعه جدا خواهد کرد لذا نباید از کسب مهارت های زندگی در کنار مهارت های کلاسیک غافل شوند چراکه جامعه به شهروندان ژرف اندیش خلاق و خوش منش متعهد نیازمند است.
 سوال پنجم انتظار جنابعالی به عنوان یک پیشکسوت فرهنگی امر تعلیم و تربیت از مسئولین و  متولیان آموزش و پرورش چیست؟
۵… از همه فرهنگیان محترم میخواهم در هر جایگاهی که هستند یک گام برای پیشرفت به جلو بردارند تا امیدوار باشیم جمع این گام ها منشا تحولات چشمگیرتر و ماندگارتری خواهد شد و از متولیان امر بطور اخصّ انتظار دارم که ضمن ایجاد بسترهای مناسب رشد و توسعه در انتخاب و آموزش نیروهای انسانی زبده و خلّاق برای این مراکز دقت بیشتری مبذول نمایند تا از هدر رفت سرمایه های بی بدیل ملی جلوگیری شود.
 سوال ششم به نظر جنابعالی مشکلات آموزشی و پرورش ایران را چگونه میبینید و راه حل های برون رفت از این مشکلات چیست ؟
۶… امروز اگرچه در مرحله گذر از سبک سنتی به سبک مدرنیته ی تعلیم و تربیت قرار گرفته ایم ولی متاسفانه علیرغم نگاه نوگرایی و تئوری های تحسین برانگیز این تحول، ابزارها و حتّی فرهنگ چگونگی این استحاله آموزشی را یا نداریم و یا با موانعی رو به روست که شتاب مناسبی برای مشایعت این کاروان جهانی ندارد لذا بهتر است ضمن بررسی آموزش در کشورهای توسعه یافته و بومی سازی آن، تجدید نظر جدی در گزینش نیروهای انسانی متخصص و متعهد و بازنگری علمی و بدون سوی گیری متعصبانه بر روی منابع و مفاد آموزشی صورت گیرد تا بتوانیم برای رسیدن به افق های روشن، برنامه های هدف گذاری شده و ایده آل تری داشته باشیم.
 سوال هفتم آموزشگاه شما در کنکور و المپیادهای علمی مسابقات و کلاً برنامه های دیگر چه امتیازاتی و رتبه هایی را تاکنون کسب کرده است؟
۷… این آموزشگاه در مدت فعالیّت نچندان طولانی خود، شاهد کسب چندین رتبه دو رقمی زیر ۵۰ بوده که خوشبختانه هرساله تعداد قابل توجهی از دانش آموزان موفق به قبولی در دانشگاه های تراز اول و المپیادهای علمی در شاخه های مختلف شده اند که از این میان می توان به راهیابی دانش آموزان این مدرسه به المپیاد کشوری سلول های بنیادی و کسب مدال نقره این رشته اشاره کرد.
 سال هشتم توصیه جنابعالی به دانش آموزان فعال و کوشا و  این شهرستان  و استان چیست؟
۸… به همه دانش آموزان ساعی توصیه میکنم که علایق و توانایی های خود را بشناسند و بدانند که اگر به خدا توکل کنند و تلاش و همت داشته باشند در هر عرصه ای چه در سطح کشور و چه در سطح جهانی مطرح خواهند شد. چرا که معتقدم به اندازه تمام انسان های روی کره زمین راه برای موفقیت و درخشش وجود دارد به شرط آنکه فرد در مسیر صحیح حرکت قرار بگیرد و کوتاهی نکند قطعا بهترین نشان های لیاقت و افتخار زیبنده تک تک فرزندان این آب و خاک خواهد بود.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 1

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .