امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۷:۵۱:۱۴

Generic selectors
Exact matches only
جستجو در عنوان
جستجو در محتوا
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » شاخه اصلی » از مناسب‌سازی خیابان‌ها ویژه معلولان تا جدی گرفتن تاریخ شفاهی دفاع مقدس

۱۸ آبان,۱۴۰۰ تاریخ انتشار

modirنویسنده

544کد مطلب

375تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

از مناسب‌سازی خیابان‌ها ویژه معلولان تا جدی گرفتن تاریخ شفاهی دفاع مقدس

شهردار شهرکرد با مدیران مجموعه‌های مختلف استانی دیدار و در مورد اولویت‌های شهری از جمله مناسب‌سازی خیابان‌ها ویژه معلولان، افرایش سطح کارایی مجموعه شهرداری و توجه به تاریخ شفاهی دفاع مقدس صحبت کرد. به گزارش ایل بختیاری، محمدتقی جاپلقی عصر امروز با مدیران ادارات بهزیستی، فنی حرفه‌ای، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری دیدار کرد که برخی از بیانات مطرح شده در این دیدارها را...

شهردار شهرکرد با مدیران مجموعه‌های مختلف استانی دیدار و در مورد اولویت‌های شهری از جمله مناسب‌سازی خیابان‌ها ویژه معلولان، افرایش سطح کارایی مجموعه شهرداری و توجه به تاریخ شفاهی دفاع مقدس صحبت کرد.
به گزارش ایل بختیاری، محمدتقی جاپلقی عصر امروز با مدیران ادارات بهزیستی، فنی حرفه‌ای، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری دیدار کرد که برخی از بیانات مطرح شده در این دیدارها را در ادامه این گزارش می‌خوانید.
معابر شهری برای استفاده معلولان مناسب‌سازی شود
  شهردار شهرکرد در دیدار با مدیر کل بهزیستی گفت: سعی بر آن است که تا جای ممکن معابر شهری و ناوگان حمل و نقل عمومی برای استفاده معلولان و آن‌هایی که به هر دلیلی امکان حرکت به صورت عادی را ندارند، مناسب‌سازی شود، هر چند در این زمینه هنوز کارهای بسیاری باید انجام شود.
وی افزود: وسایل رفاهی و ورزشی ویژه معلولین در پارک‌ها نصب خواهد شد و در واحدهای تجاری، خدماتی و مسکونی باید تجهیزات لازم برای معلولین، جانبازان، نابینایان و ناشنوایان پیش‌بینی شود.
نرگس عسگری  نیز در ادامه جلسه با بیان اینکه حدود ۸هزار معلول شناسایی شده در استان وجود دارد که باید حقوق این افراد در جامعه مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: باید به ازای هر ۲۵ پارکینگ عمومی یک پارکینگ ویژه معلولان در نظر گرفته شود اما متأسفانه به این موضوع بی‌توجهی شده و همچنین وسایل حمل و نقل عمومی مناسبی برای جامعه معلولان پیش‌بینی نشده است.
مدیرکل بهزیستی استان بیان کرد: حدود ۳۰سال دیگر ۲۵درصد جامعه سالمند خواهند شد، بنابراین باید مناسب‌سازی با آینده‌نگری صحیح انجام شود.
بزرگترین معروف‌ها در شهرداری افزایش کارایی نظام مدیریت شهری است
جاپلقی در دیدار بعدی با دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یکی از بزرگترین معروف‌ها در شهرداری را افزایش کارایی نظام مدیریت شهری دانست و اظهار داشت: دغدغه اصلی ما در مجموعه مدیریت شهری افزایش سطح کارایی نهادها، معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه است چراکه شهرداری به‌ واسطه توانایی و ظرفیت ویژه‌ای که در اختیار دارد، می‌تواند تأثیر و نقش فوق‌العاده‌ای در عمل به واجب امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر داشته باشد.
وی عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در بدنه شهرداری را مهم دانست و افزود: ایجاد یک بستر مناسب برای انجام این عمل و نحوه رفتارها، تاثیر به‌سزایی در به ثمر رساندن این دو فریضه دینی دارد.
شهردار شهرکرد با بیان اینکه احساس نیاز بشر به امور فرهنگی یک امر فطری است، تصریح کرد: فعالان در این عرصه برای توفیق بیشتر در شناخت کامل از دستاوردها و موارد مرتبط با شهرداری، الزامات و آسیب‌ها، از هیچ کوششی فروگذاری نکنند.
جلوگیری از تخلفات نیازمند اقدام قاطع مسئولان
جاپلقی ادامه داد: امروز این احساس نیاز در بسیاری از بخش‌های جامعه ایجاد شده که باید برای جلوگیری از تخلفات در سطوح مختلف اقدام قاطع صورت گیرد و این اقدام به وسیله امر به معروف و نهی از منکر بهترین نتیجه را به دنبال دارد.
حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل احمدی در ادامه این جلسه بیان کرد: این ستاد، سیاستگذار است اما برای رفع مشکلات جامعه علاوه‌بر احصاء نیازها و پیگیری مطالبات مردمی از مسئولان، راهکارهای رفع مشکلات را نیز ارائه می‌دهد.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با بیان اینکه بودجه ستاد یک بودجه بسیار محدود است، افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در راستای ایجاد روحیه مثبت بین مردم برای توسعه، پیشرفت و تعالی شهر کمک می‌کند و از ظرفیت‌های مردمی نیز بهره‌مند می‌شود.
 وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی برای اجرای فعالیت‌هایشان می‌توانند از ظرفیت نیروهای انقلابی بهره‌مند شوند تا علاوه‌بر کاهش هزینه‌ها، شاهد خروجی مطلوب نیز باشیم.
محمدتقی جاپلقی در دیدار بعدی خود با مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با بیان اینکه باید تاریخ شفاهی دفاع مقدس جدی گرفته شود، اظهارداشت: شهرداری در خصوص ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان، تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان، چاپ و انتشار کتاب‌های حوزه دفاع مقدس و همچنین برنامه‌های فرهنگی و هنری با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همکاری دارد.
شهردار شهرکرد بیان کرد: ما باید فرصت‌های به وجود آمده و دستاوردهای ارزشمند که از دوران دفاع مقدس به دست آمده را به خوبی حفظ کنیم و این نیز مستلزم ثبت و ضبط تاریخ شفاهی فرماندهان ارشد و کسانی است که در میدان جنگ بوده‌اند.
منوچهر ذوالفقاری در ادامه جلسه با بیان اینکه تاکنون ۱۲۱ شهید گمنام در استان تدفین شده است، خاطرنشان کرد: ساخت سردیس سرداران، امیران و فرماندهان در دستور کار قرار دارد که ساخت سردیس بین تمامی شهرستان‌ها تقسیم و ۱۲ سردیس باید در شهرکرد ساخته و در ورودی موزه دفاع مقدس نصب شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با بیان اینکه در نامگذاری معابر باید به شهدا توجه ویژه صورت پذیرد، افزود: با توجه به اینکه ۱۵ زن شهیده و ۸۴ شهید روحانی در استان شناسایی شده است می‌طلبد معابری به نام این افراد نامگذاری شود.
وی با اشاره به جزئیات باغ موزه دفاع مقدس تصریح کرد: بخش اصلی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس شامل گنجینه دفاع مقدس، دروازه قرآن، محور عروج، محور آب، محل نمایش ادوات نظامی و دیدارهای نمایشی مورد استفاده در جنگ‌های کوهستانی، میدان موانع، خط الرأس و سنگرهای دیده‌بانی، پل اروند، پل ورودی، المان‌های نصب تصاویر شهدا و یادمان‌های سرداران و فرماندهان شهید است.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 1

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .